Categorie: Microsoft 365

Hoe koppel ik mijn OneDrive?

Probeer het zelf

Met OneDrive kun je bestanden synchroniseren tussen jouw computer en de Microsoft 365 cloud, zodat je er vanaf elke locatie mee kunt werken.

Opmerking: Als je Windows 10 gebruikt, is de app OneDrive al op jouw computer geinstalleerd. Als je een Mac of een oudere versie van Windows gebruikt, ga je naar onedrive.com/Download en download je de app OneDrive bureaublad.

OneDrive synchroniseren met jouw computer

  1. Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app.
  2. Meld je aan bij OneDrive met het account dat je wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Jouw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met jouw computer.

 

Werken met bestanden in Verkenner

Nadat alles is gesynchroniseerd, zie je jouw bestanden in de Verkenner. 

Als je meer dan é é n account gebruikt, worden jouw persoonlijke bestanden weergegeven onder OneDrive - Persoonlijk en jouw werk- of schoolbestanden onder OneDrive - NaamOrganisatie.

Je kunt bestanden kopiëren of verplaatsen van jouw computer naar OneDrive, rechtstreeks vanuit de Verkenner.

Je kunt ook op het pictogram van OneDrive-cloud in het Windows-systeemvak klikken om de status van jouw bestanden te bekijken. Klik op het tandwiel Instellingen om een account toe te voegen of andere synchronisatie-instellingen te beheren.

Deel deze pagina
Terug naar het faq overzicht
Daisy-blog-avatar.png
Meer informatie