Probeer het zelf
Met OneDrive kun je bestanden synchroniseren tussen jouw computer en de Microsoft 365 cloud, zodat je er vanaf elke locatie mee kunt werken.
Opmerking: Als je Windows 10 gebruikt, is de app OneDrive al op jouw computer geinstalleerd. Als je een Mac of een oudere versie van Windows gebruikt, ga je naar onedrive.com/Download en download je de app OneDrive bureaublad.
OneDrive synchroniseren met jouw computer
- Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app.
- Meld je aan bij OneDrive met het account dat je wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Jouw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met jouw computer.
Werken met bestanden in Verkenner
Nadat alles is gesynchroniseerd, zie je jouw bestanden in de Verkenner.
Als je meer dan é é n account gebruikt, worden jouw persoonlijke bestanden weergegeven onder OneDrive - Persoonlijk en jouw werk- of schoolbestanden onder OneDrive - NaamOrganisatie.
Je kunt bestanden kopiëren of verplaatsen van jouw computer naar OneDrive, rechtstreeks vanuit de Verkenner.
Je kunt ook op het pictogram van OneDrive-cloud in het Windows-systeemvak klikken om de status van jouw bestanden te bekijken. Klik op het tandwiel Instellingen om een account toe te voegen of andere synchronisatie-instellingen te beheren.