Auteur: Roy van Gellekom

Het sterkste wapen tegen dreiging van buitenaf, is het versterken van de kennis van binnenuit.

Leestijd: 2 minuten

Als bedrijf voorpagina nieuws. Klinkt aantrekkelijk, zou je zeggen.

Maar wat als dat komt omdat door een virus je hele bedrijf plat ligt? Of omdat er privacygevoelige informatie is opgedoken in de media… door een lek binnen je eigen organisatie?

De schade die je als bedrijf kunt oplopen door onveilige informatie-uitwisseling is niet te overzien. Door bewustwording te creëren en medewerkers te trainen wordt de kans op een informatielek kleiner. Maar hoe pak je dat aan? Waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat de boodschap die je overbrengt beklijft?
 
Onderzoek wijst uit dat een leren in spelvorm veel effectiever kennis overbrengt dan bijvoorbeeld een bericht op het intranet of een lijvige powerpoint presentatie. Deelnemers moeten zelf nadenken en keuzes maken, wat hun motivatie en betrokkenheid vergroot.

Wij maken gebruik van enkele games en andere leermiddelen die onze partner Awaretrain ontwikkeld heeft om medewerkers te trainen. 

Deel deze pagina
Roy-van-Gellekom-avatar-21.jpg
Meer informatie